Sayfalar

13 Mart 2012 Salı

BROKOLİ SALATASI


Haşlama salata  ya da yemek tarzı birşeyler yapacaksam mutlaka buharda pişirme aparatımı kullanırım. Hem sebzenin lezzeti, hemde vitamini üzerinde kalıyor. Ayrıca çok da pratik. Kıvamını ayarlamaksa artık daha kolay. Yok çok pişti yok diri kaldı ya son veriyor bu aparat. Brokoliyi, karnabaharı ve havucu ben buhar pişirme aparatımda pişiriyorum. Forbest mağazasından çok da uygun fiyata almıştım.  Accayip memnunum.  Tavsiye ediyorum mutlaka edinin bu aparattan çok rahat edeceksiniz... 
Haydi geçeli mi bu güzel salatanın yapılışına:)))



Malzemeler:
Yarım kg brokoli,
1 limon,
1 soğan,
1 çorba kaşığı nar ekşisi,
zeytinyağı,
tuz 


Yapılışı:
Brokoliyi çiçek çiçek ayıklayıp yıkayalım. Tencerenin içine çok az su ekleyip, içine buharda pişirme aparatını yerleştirelim. İçine de brokolileri yerleştirelim ve kapağı kapalı olarak orta ateşte 8-10 dk pişirelim. Ben ve eşim biraz diri seviyoruz brokoliyi. 
Brokoli pişerken soğanı piyazlık doğrayalım. Limonu sıkalım suyunu bir kaba alalım. İçine tuz, nar ekşisi, zeytinyağı ekleyip karıştıralım. Haşlanan brokoliyi tencerenin içinden çıkartıp ılıması için bir kenarda bekletelim. Soğuyan brokoliyi servis tabağına alıp üzerine piyazlık kestiğimiz soğanları serpelim. Ve hazırladığımız salata sosunu gezdirelim. Salatamız hazır oldu bile:)))
Afiyet Olsun....  

2 yorum:

  1. annem bu sene bizi brokoli salatasına boğdu resmen :)

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. aynen bizim evde de her hafta alıyor eşim:)) severek yiyoruz... sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlar