Sayfalar

15 Mart 2012 Perşembe

BARBUNYA PİLAKİ

En sevdiğim yemeklerin başında gelir. Çok ama çok severim. Hem protein bakımından zengin hemde çok besleyici. Çocukların da tüketmesi gereken bir bakliyat türü. Yanına da pirinç pilavıyla nefis olur:)))) Neyse ben hemen tarifi vereyim sizlere :)))))



Malzemeler:
Yarım kg. taze barbunya (ben depfreeze de vardı onu kullandım)
1 soğan,
1 patates,
1 havuç, (benim yoktu, olan kullanabilir)
1 çorba kaşığı domates salçası,
2-3 damla limon suyu,
1 çay kaşığı un,
3-4 çorba kaşığı domates püresi (yazdan kavanozlara hazırlamıştım)
1 kesme şeker, 

tuz, su, zeytinyağı


Yapılışı:
Düdüklü tencereye zeytinyağını ve küp doğranmış soğanı alıp ve soteleyelim. Ardından domates püresi ve salçayı alıp kavuralım. Küp doğranmış patatesi ve barbunyayı da ilave edip kavuralım biraz daha. Son olarak unu, tuzu, şekeri ve limon suyunu verip karıştıralım. Sıcak suyunu ekleyip şöyle bir karıştıralım. Tencerenin kapağını kapatalım. 5 dk. düdüğünden ses gelene kadar kaynatalım. Sonra tencerenin düdüğünü indirip ocağında altını kısalım. Bu şekilde 15-20 dk pişirelim.
Not: Her düdüklünün pişirme süresi farklılık gösterebilir, mutlaka kontrol edelim) 
Yemeğimiz servise hazır.
Servis sırasında üzerine kıyılmış maydanoz serpiştirelim daha da lezzetli oluyor...
Afiyet Olsun....  

2 yorum:

Yorumlar