Sayfalar

28 Şubat 2012 Salı

MERCİMEKLİ KÖFTE


Merhabalar, 
Ben bu tarifi sevgili Oktay Usta'nın programında görüp yapmıştım. Tadı çok lezzetli oluyor. Kesinlikle tavsiye ediyorum. Mutlaka denemelisiniz....

Not: Üzerini süslemek için ben krem peynir kullandım ve pulbiber serptim. Sade olarak yada yoğurtla da harika oluyor...




Malzemeler:
1 su bardağı kırmızı mercimek,
1 çay bardağı ince bulgur,
2 haşlanmış patates,
1 soğan,
1 tatlı kaşığı domates yada biber salçası,
karabiber, tuz, kırmızı pul biber

Bulamak için: Galeta unu

Kızartmak için: Sıvıyağ



Yapılışı:
Mercimeği bir tencerede 1-2 bardak su ile pişirin. pişmeye yakın iken içine bulguru ekleyin kapağı kapatıp dinlendirin.
Ilımaya yakın bir kabın içersine alın ve patatesi içine rendeleyin. Soğanı küçük küçük kesip onu da ekleyin. Kıvam alması için içine biraz galeta unu serpin. (yarım çay bardağı kadar) Karabiber, domates salçası, tuz pulbiberi ilave edip iyice yoğurun. Elinizle yuvarlak şekil verip galeta ununa bulayın. Bu şekilde malzeme bitene kadar devam edin. Bir tavaya sıvıyağı alıp kızdırın ve köfteleri kızartın. Harika köfteleriniz servise hazır...

Afiyet Olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar