Sayfalar

13 Şubat 2012 Pazartesi

KOLAY ELMALI BİSKÜVİ

 
Çok kolay yapılan bu tatlıyı acil gelen misafirleriniz için hemen yapabilirsiniz. Ya da canınız çok tatlı çektiğinde yapılabilecek en pratik en harika tatlı bence. Ben bu tarifi sevgili arkadaşım Sağlıklı Mutfak Hilal'imin sayfasında görüp bayılmıştım. Ve birazcık revize ederek yaptım :))
Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.
 

ELMALI KOLAY BİSKÜVİ
Malzemeler:
9 adet bisküvi,
1 adet elma,
1 çay bardağı kırık ceviz içi,
1 yumurta,
3 yemek kaşığı toz şeker,
1 çay bardağı süt,
3 yemek kaşığı un,
1 pkt kabartma tozu,
1 pkt vanilya,
tarçın, hindistan cevizi

Üzeri için: Pudra şekeri

Yapılışı:
Öncelikle borcamın içine bisküvileri yerleştirelim. Sonra üzerine kabuklarını soyup ay şeklinde ince ince doğradığımız elmaları yerleştirelim. Kırıkladığımız cevizleri serpiştirelim. Tarçın ve hindistan cevizi serpelim her tarafına. Ayrı bir kabın içinde yumurta ve toz şekeri çırpalım. Süt,un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpalım. Kıvamı çok katı değil aynı kek harcı gibi olacak. Çırptığımız harcı da bir kaşık yardımıyla gezdirelim tepsimizin üzerine. Önceden ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 25-30 dk kadar pişirelim. Fırın ayarı her fırına göre değişkenlik göstereceğinden siz kendi fırınınıza göre ayar yapın derim ben:)
Üzeri kızarınca fırından alın ve ılıyınca üzerine pudra şekeri serpin.
Afiyet Olsun............
Not:  Bu tarifi kalıbınızın ölçülerine göre arttırabilirsiniz. Kesinlikle pişman olmayacaksınız, çünkü tadı harika.
Şimdiden deneyen herkese afiyetler olsun:))) 

11 yorum:

  1. denemek istediğim bir tarif canım.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. fatoşcum ben geldim canım
    mmmm mis canım
    ellerine sağlık
    kızıma selam
    :)

    YanıtlaSil
  3. çok mersi güzel yorumlar için:))
    Ayşecim çok mersi canım :))

    YanıtlaSil
  4. Elmalı her tarife bayılırım buda cok güzel ve pratik

    YanıtlaSil
  5. evet canım çok hafif ve pratik bir tatlı :))) sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Harika görünmesinden mi yoksa pratik olmasından mı bilmiyorum ama en kısa zamanda deneyeceğimi biliyorum:))Ellerinize emeğinize sağlık..Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  7. Mutlaka deneyin Zeynep hanımcım tadı harika. Hem pratik hem de lezzeti buluşturan bir tarif yani:))
    2 si bir arada diyorum ben :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. canım elmalı tarifler görünce kendimden geçiyorum. ellerine sağlık. Ayrıca nazik ziyaretine teşekkür ederim. Bende takipteyim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Nevininyemekleri, hoş geldiniz sefalar getirdiniz sayfama :)
    İnanın bende çok seviyorum elmalı tatları. Hele içine bir de tarçın girdiyse muhteşem bir lezzet oluyor:)
    Çok teşekkürler katılımınız için:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Fatma cım afiyet seker olsun. Beğenip yapmana çok sevindim. sevgiler öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hilal'cim canım benim çok teşekkürler :)))) Beğenmemek mümkün mü ???
      Senin hangi tarifini yaptıysam harika sonuç aldım canım, ben teşekkür ediyorum :))))
      Çok öpüyorum, sevgiler...

      Sil

Yorumlar