Sayfalar

13 Şubat 2012 Pazartesi

FİNCANDA KEK

Elektrikler mi kesildi !!!  Bir de üstüne misafirleriniz de mi gelecek. Hiiiç panik yok işte size hayat kurtaracak cinsten bir tarif veriyorum. Hem sünger gibi puf puf oluyor hem de çok pratik gerçekten. Siz çayı hazırlayana kadar keklerinizde pişmiş olacaktır:))) 
Biz bayıldık. İlerleyen günlerde bu tarifle daha farklı sunumlar da yapmayı planlıyorum:)))))
Ben bu tarifi Eyvah Ne Pişirsem'de gördüm ve hemen yaptım. Sonuç harika. Hemde hiç yağ yok çok hafif. 
Kesinlikle tavsiye ediyorum..  

Malzemeler:
1 yumurta,
1 çay bardağı süt,
2 çay bardağı şeker,
2 çay bardağı un,
1 pkt k. tozu,
1 pkt vanilya
isterseniz içine biraz mor haşhaş da koyabilirsiniz (ben koydum)

Üzerini de taze mevsim meyveleri ile süsleyebilirsiniz....















Yapılışı:
Süt ve şekeri iyice çırpalım. Un, k.tozu ve vanilyayı ekleyip tekrar karıştıralım. Nescafe fincanlarımızı sıvıyağ ile yağlayalım. Çok az da un serpelim ki piştikten sonra fincanlardan rahat çıkabilsin. Hazırladığımız karışımı fincanların yarısına gelecek şekilde paylaştıralım. Benim ölçülerimle 6 adet çıktı. Fincanları tencereye yerleştirelim. Tencerenin yarısına kadar su dolduralım. Ocağın altını açalım. Kaynayana kadar kapağı açık kalsın. Kaynadığında tencerenin üzerine havlu kapatalım, buharını çeksin keklerin üzerine su damlamasın. Ve ocağın altını kısalım 20 dk kadar pişirelim. Bu ara da kapağı hiç açmayalım. 20 dk sonra ocağın altını kapatıp 15 dk dinlenmeye bırakalım. 
Kekimiz ikram etmeye hazır :)) Üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.
Krem şantili, Pudra şekerli, jöleli nasıl arzu ederseniz o şekilde sunum yapabilirsiniz:)))))
Afiyet Olsun...



2 yorum:

  1. ellerinize sağlık :) ben de birkaç gün önce bunun Dukan diyetine uygun versiyonunu yapmıştım. yulaf kepeğiyle bile lezzetli oldu :) üzerine de tatlandırıcıyla karamel sos yaptım. çok pratik bir tarif. mikrodalgada deneyeceğim bir de :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de Mikrodalgada kek yapmak istiyorum bir türlü cesaret edemedim:)))) Birkaç arkadaşımda gördüm içi ıslak akışkan gibi oluyormuş pek de sevmem aslında içi ıslak kekleri :( Nasıl oluyor diye de çook merak ediyorum. Bakalım bir gün 2-3 cup da deneyeceğim...
    Sizin de ellerinize sağlık çok sağlıklı bir kek olmuş.
    Çok teşekkürler... Sevgiler :))

    YanıtlaSil

Yorumlar